27 Şubat 2017 Pazartesi

TURKISH CARGO, ORTADOĞULU OYUNCULAR İÇİN RAKİP Mİ? TURKISH CARGO, ORTADOĞULU OYUNCULARI ENDİŞELENDİRİYOR MU? Türkiye ekonomisi iç çekişme ve ülkedeki yabancı yatırımlarda gözle görülür düşüş yüzünden şu an zor bir dönem yaşıyor Özet : Türkiye ekonomisi içsel sorunlar ve yabancı yatırımlardaki düşüş nedeniyle zor bir dönemden geçiyor. Türk Hava Yolları geçtiğimiz aylarda yolcu trafiğinde ciddi bir düşüş yaşadı.Bazı uçakları yere indirdi ve rotalarda daralmaya gitti. Turkish Cargo , siyasi karışıklıklara rağmen hacmini büyütmeye devam ediyor. Ortadoğu kargo firmaları kayda değer bir ilerleme kaydedemezken Turkish Cargo yükseliş trendini koruyor. Politik Belirsizlik Turkish Cargo Merkezi İstanbul için bir risk yaratıyor mu? Turkish Cargo son altı ay içinde gelen ve giden kargo hacminde düşüş göstermesine rağmen Ortadoğulu rakipleri Dubai , Abu Dhabi ve Doha’ya karşı İstanbul’u büyük bir kargo merkezi haline getirmek istiyor. Turkish Cargo’da , Ortadoğu’daki rakiplerinin kargo taşımacılığındaki stratejilerinde merkezlerinin oynağı rol gibi İstanbul merkezini transit kargo hacminin artması açısından kullanışlı buluyor. Turkish Cargo’da trend bu şekilde devam ettikçe İstanbul’da da istikrarlı bir gelişme süreci bekleniyor. Bu arada bazı sorunların olduğu da aşikar… Çünkü Türkiye’deki politik sıkıntılarda gündemde. Bu da Turkish Cargo’nun özellikle transit potansiyeli üzerinde risk oluşturuyor. Turkish Cargo Genişlemeyi Sürdürüyor… Göze çarpan sorunlar şimdilik Turkish Cargo yöneticilerine baş ağrısı vermiyor gibi görünüyor. Filoya eklenen son bir A330-200 kargo uçağı ile 9 adet 60 – 65 ton kapasiteli kargo uçağına sahip olmuş oldu. Ayrıca bu uçak Turkish Cargo ve Airbus arasındaki son A330F siparişiydi. Turkish Cargo , ayrıca Özel Türk Kargo Havayolları MNG ve ULS ‘den de uçak kiralamış durumda. ACT havayollarından kiraladığı B747-400F sözleşmesini iptal etti. Atlas Havayollaından B747 kiralayacağı iddiları var. Boeing 777 Siparişleri Türk ulusal taşıyıcı şu anda ekstra yolcu uçaklarına ihtiyaç duymuyor. Boeing ile yaptığı son güncelleme ile iki B777 yolcu uçağı 777F versiyonuna dönüştürdü. Boeing’in sipariş ve teslimatlar sayfasında görebilirsiniz. B777F uçakları 100 ton üzerindeki kapasitesi ile hem A330F den fazla kargo taşıyabiliyor hem de daha uzun mesafe uçabiliyor. THY’nin bazı ( sayı vermeden ) A330 uçağını yere indirdiğini düşünürsek ve bu uçakların kargo kapasiteleri ve de kargo uçağına dönüştürüldüklerinde yaratacağı avantaj inanılmaz olacaktır. Turkish Cargo Hacmini Arttırdı… Ortadoğulu oyuncuların hacimleri düştü. Turkish Cargo’nun taşıdığı kargo miktarı son iki yılda çift haneli güçlü büyüme gösterdi. Bu bir gerçek. Diğer bir gerçekte bu artışın özellikle İstanbul üzerinden taşınan transit kargolar için sunulan rekabetçi ve esnek fiyatlar ve servislerin etkin olduğu. Diğer yandan güçlü büyümelerle dikkat çeken Ortadoğulu taşıyıcıların kargo hacimlerinde artış olmadığı hatta yavaşlamanın düşüşe döneceği beklentisi var. Son yapılan istatistiklere göre hem Emirates hem de Etihad Havayolları’nın 2016 yılı boyunca kargo rakamlarının durgunlaştığı görülüyor. Etihad 2016 yılında 2015 yılındaki seviyesini koruyabildi. Anlaşılan o ki kargo kısmında yolunda gitmeyen birşeyler var. Değerlendirirken , bir firma büyümüyorsa küçülmeye gidiyor demektir. Emirates’te de Etihad’a benzer bir görünüm hissediliyor. 2015-2016 mali tabloları yaklaşık yüzde altılık bir büyüme gösteriyor. 2016-2017 ilk altı ayı ise hiç büyüme göstermiyor. Qatar ise Etihad ve Emirates ‘e göre daha iyi görünümde. Ancak bu da muhtemelen IAG Kargo ile yapmış oldukları ortaklığın artıları olabilir. 2016 yılında Kargo hacimlerinde ciddi bir artış yaşandı… Bu bölgedeki artış nereye kaydı? Sonuç olarak bu bölge büyümeyi devam ettiren Turkish Cargo oldu. Önümüzdeki yıllarda İstanbul Yeni Havalimanı‘nın da faaliyete geçmesiyle İstanbul Turkish Cargo’nun merkezi olarak daha da dikkat çekecek.

TURKISH CARGO, ORTADOĞULU OYUNCULARI ENDİŞELENDİRİYOR MU?

Türkiye ekonomisi iç çekişme ve ülkedeki yabancı yatırımlarda gözle görülür düşüş yüzünden şu an zor bir dönem yaşıyor

Özet :

  • Türkiye ekonomisi içsel sorunlar ve yabancı yatırımlardaki düşüş nedeniyle zor bir dönemden geçiyor.
  • Türk Hava Yolları geçtiğimiz aylarda yolcu trafiğinde ciddi bir düşüş yaşadı.Bazı uçakları yere indirdi ve rotalarda daralmaya gitti.
  • Turkish Cargo , siyasi karışıklıklara rağmen hacmini büyütmeye devam ediyor. Ortadoğu kargo firmaları kayda değer bir ilerleme kaydedemezken Turkish Cargo yükseliş trendini koruyor.

Politik Belirsizlik Turkish Cargo Merkezi İstanbul için bir risk yaratıyor mu?

Turkish Cargo son altı ay içinde gelen ve giden kargo hacminde düşüş göstermesine rağmen Ortadoğulu rakipleri Dubai , Abu Dhabi ve Doha’ya karşı İstanbul’u büyük bir kargo merkezi haline getirmek istiyor.

Turkish Cargo’da , Ortadoğu’daki rakiplerinin kargo taşımacılığındaki stratejilerinde merkezlerinin oynağı rol gibi İstanbul merkezini transit kargo hacminin artması açısından kullanışlı buluyor. Turkish Cargo’da trend bu şekilde devam ettikçe İstanbul’da da istikrarlı bir gelişme süreci bekleniyor.

Bu arada bazı sorunların olduğu da aşikar…

Çünkü Türkiye’deki politik sıkıntılarda gündemde. Bu da Turkish Cargo’nun özellikle transit potansiyeli üzerinde risk oluşturuyor.

Turkish Cargo Genişlemeyi Sürdürüyor…

Göze çarpan sorunlar şimdilik Turkish Cargo yöneticilerine baş ağrısı vermiyor gibi görünüyor. Filoya eklenen son bir A330-200 kargo uçağı ile 9 adet 60 – 65 ton kapasiteli kargo uçağına sahip olmuş oldu. Ayrıca bu uçak Turkish Cargo ve Airbus arasındaki son A330F siparişiydi.

Turkish Cargo , ayrıca Özel Türk Kargo Havayolları MNG ve ULS ‘den de uçak kiralamış durumda. ACT havayollarından kiraladığı B747-400F sözleşmesini iptal etti. Atlas Havayollaından B747 kiralayacağı iddiları var.

Boeing 777 Siparişleri Türk ulusal taşıyıcı şu anda ekstra yolcu uçaklarına ihtiyaç duymuyor. Boeing ile yaptığı son güncelleme ile iki B777 yolcu uçağı 777F versiyonuna dönüştürdü. Boeing’in sipariş ve teslimatlar sayfasında görebilirsiniz. B777F uçakları 100 ton üzerindeki kapasitesi ile hem A330F den fazla kargo taşıyabiliyor hem de daha uzun mesafe uçabiliyor.

THY’nin bazı ( sayı vermeden ) A330 uçağını yere indirdiğini düşünürsek ve bu uçakların kargo kapasiteleri ve de kargo uçağına dönüştürüldüklerinde yaratacağı avantaj inanılmaz olacaktır.

Turkish Cargo Hacmini Arttırdı…

Ortadoğulu oyuncuların hacimleri düştü. Turkish Cargo’nun taşıdığı kargo miktarı son iki yılda çift haneli güçlü büyüme gösterdi. Bu bir gerçek. Diğer bir gerçekte bu artışın özellikle İstanbul üzerinden taşınan transit kargolar için sunulan rekabetçi ve esnek fiyatlar ve servislerin etkin olduğu.

Diğer yandan güçlü büyümelerle dikkat çeken Ortadoğulu taşıyıcıların kargo hacimlerinde artış olmadığı hatta yavaşlamanın düşüşe döneceği beklentisi var.

Son yapılan istatistiklere göre hem Emirates hem de Etihad Havayolları’nın 2016 yılı boyunca kargo rakamlarının durgunlaştığı görülüyor.

Etihad 2016 yılında 2015 yılındaki seviyesini koruyabildi. Anlaşılan o ki kargo kısmında yolunda gitmeyen birşeyler var.

Değerlendirirken , bir firma büyümüyorsa küçülmeye gidiyor demektir. Emirates’te de Etihad’a benzer bir görünüm hissediliyor. 2015-2016 mali tabloları yaklaşık yüzde altılık bir büyüme gösteriyor. 2016-2017 ilk altı ayı ise hiç büyüme göstermiyor.

Qatar ise Etihad ve Emirates ‘e göre daha iyi görünümde. Ancak bu da muhtemelen IAG Kargo ile yapmış oldukları ortaklığın artıları olabilir.

2016 yılında Kargo hacimlerinde ciddi bir artış yaşandı…

Bu bölgedeki artış nereye kaydı? Sonuç olarak bu bölge büyümeyi devam ettiren Turkish Cargo oldu. Önümüzdeki yıllarda İstanbul Yeni Havalimanı‘nın da faaliyete geçmesiyle İstanbul Turkish Cargo’nun merkezi olarak daha da dikkat çekecek.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lYr7OA
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder