27 Temmuz 2017 Perşembe

Etihad Airways 2010’dan bu yana ilk kez zarar açıkladı Ortadoğu’nun en büyük üç taşıyıcısından biri olan Etihad Airways geçen yıl 1,9 milyar dolar zarara uğradı ve sorunun Avrupa havayollarına yaptığı yatırımlardan ve uçak arızalarından kaynaklandığını söyledi. Bir yıl önceki 103 milyon dolarlık net karla kıyaslandığında bu kayıp, 2011’de para kazanmaya başlayan Abu Dhabi merkezli havayolunun ilk zararı. Orta Doğu havayolları son iki yılda , petrol fiyatlarının düşmesiyle bölgesel seyahat bütçelerinin kısılması, Avrupa ve Türkiye’de terör saldırısı dalgaları yaşanmasıyla doğudan batıya olan trafik akışlarınının zayıflamasıyla, yavaş bir büyüme gördü. Bölgedeki en büyük havayolu Emirates, sert rekabette baskı altında olan fiyatlarla Mayıs ayında, beş yıllık süreçte yıllık  kârda ilk düşüşü bildirdi. Devlet elindeki Etihad, uzun süredir havayoluna hizmet veren İcra Kurulu Başkanı James Hogan‘ın 1 Temmuz’da ayrılmasıyla bir değişim geçiriyor. 14 yaşındaki havayolu, Mayıs ayında İrlandalı Ray Gammell’i geçici CEO olarak atadı. Hogan’ın yönetimi sırasında, Etihad’ın Emirates ve Qatar Airways’i yakalamak için yarıştığı süreçte,Etihad diğer havayollarındaki azınlık hisselerini satın alarak kısmen hızlı bir büyüme izledi. Bu strateji, Etihad’ın yatırımcısı olduğu İtalya’nın Alitalia’sının işçilerinin bir kurtarma planını reddetmelerinden sonra  ikinci kez özel yönetim başvurusunda bulunduğu Nisan ayında ortaya çıktı. Etihad, geçtiğimiz hafta, geçen yılın stratejik gözden geçirmesinden sonra,  Avrupa’daki bölgesel bir taşıyıcıdaki azınlık hissesini sattı. Diğer altı havayolundaki azınlık hisselerini tutmaya devam ediyor. Mevcut yakıt riskinden korunma sözleşmeleri 2016’daki performansı etkilemişti, bu yıl daha az etkili olması bekleniyor. Etihad’ın geçen yılki geliri , yıllık% 5.1 artışla 18.5 milyon yolcu taşımasına rağmen, geçen yılın aynı dönemine göre% 7.1 düşüşle 8.36 milyar $ oldu. Yük faktörü, dolu koltuk sayısı ise hafif azalarak yüzde 78.6’ya geriledi. Gammell, “Bu yıl küresel havacılık endüstrisi için de aynı zorluklar vardı ve sürekli değişen rekabet ortamının 2017’deki genel performansının da etkilemesi bekleniyor” dedi. Etihad,işten çıkarmalarla ve diğer tedbirlerle genel giderlerin yüzde 4’ünü azalttığını da sözlerine ekledi. Kaynaklar Reuters’e yüzlerce çalışanın yıl başından beri görevden ayrıldığını  bildirdi ancak havayolu kaç kişiyi işten çıkardığını açıklamadı. İçerik:reuters.com

Ortadoğu’nun en büyük üç taşıyıcısından biri olan Etihad Airways geçen yıl 1,9 milyar dolar zarara uğradı ve sorunun Avrupa havayollarına yaptığı yatırımlardan ve uçak arızalarından kaynaklandığını söyledi.

Bir yıl önceki 103 milyon dolarlık net karla kıyaslandığında bu kayıp, 2011’de para kazanmaya başlayan Abu Dhabi merkezli havayolunun ilk zararı.

Orta Doğu havayolları son iki yılda , petrol fiyatlarının düşmesiyle bölgesel seyahat bütçelerinin kısılması, Avrupa ve Türkiye’de terör saldırısı dalgaları yaşanmasıyla doğudan batıya olan trafik akışlarınının zayıflamasıyla, yavaş bir büyüme gördü.

Bölgedeki en büyük havayolu Emirates, sert rekabette baskı altında olan fiyatlarla Mayıs ayında, beş yıllık süreçte yıllık  kârda ilk düşüşü bildirdi.

Devlet elindeki Etihad, uzun süredir havayoluna hizmet veren İcra Kurulu Başkanı James Hogan‘ın 1 Temmuz’da ayrılmasıyla bir değişim geçiriyor. 14 yaşındaki havayolu, Mayıs ayında İrlandalı Ray Gammell’i geçici CEO olarak atadı.

Hogan’ın yönetimi sırasında, Etihad’ın Emirates ve Qatar Airways’i yakalamak için yarıştığı süreçte,Etihad diğer havayollarındaki azınlık hisselerini satın alarak kısmen hızlı bir büyüme izledi.

Bu strateji, Etihad’ın yatırımcısı olduğu İtalya’nın Alitalia’sının işçilerinin bir kurtarma planını reddetmelerinden sonra  ikinci kez özel yönetim başvurusunda bulunduğu Nisan ayında ortaya çıktı.

Etihad, geçtiğimiz hafta, geçen yılın stratejik gözden geçirmesinden sonra,  Avrupa’daki bölgesel bir taşıyıcıdaki azınlık hissesini sattı. Diğer altı havayolundaki azınlık hisselerini tutmaya devam ediyor.

Mevcut yakıt riskinden korunma sözleşmeleri 2016’daki performansı etkilemişti, bu yıl daha az etkili olması bekleniyor.

Etihad’ın geçen yılki geliri , yıllık% 5.1 artışla 18.5 milyon yolcu taşımasına rağmen, geçen yılın aynı dönemine göre% 7.1 düşüşle 8.36 milyar $ oldu. Yük faktörü, dolu koltuk sayısı ise hafif azalarak yüzde 78.6’ya geriledi.

Gammell, “Bu yıl küresel havacılık endüstrisi için de aynı zorluklar vardı ve sürekli değişen rekabet ortamının 2017’deki genel performansının da etkilemesi bekleniyor” dedi.

Etihad,işten çıkarmalarla ve diğer tedbirlerle genel giderlerin yüzde 4’ünü azalttığını da sözlerine ekledi.

Kaynaklar Reuters’e yüzlerce çalışanın yıl başından beri görevden ayrıldığını  bildirdi ancak havayolu kaç kişiyi işten çıkardığını açıklamadı.

İçerik:reuters.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2h5R3ao
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder