19 Şubat 2018 Pazartesi

Lufthansa ve Münih Havaalanı İnsansı Robotunu Tanıttı Lufthansa ve Münih Havaalanı,  Terminal 2’de bir insansı robot testine başladı. “Josie Pepper” ismi verilen robot, Terminal 2’deki yolculara bilgi vermek ve sorularını cevaplıyor. Yolcuların boarding kapılarına , bazı mağaza veya restoranlara yönlendirebiliyor. Josie Pepper isimli robot 120 cm boyunda ve  İngilizce konuşuyor. Münih Havaalanı ve Lufthansa , bir Alman havaalanında yapay zeka örneği insansı robotun ilk testini gerçekleştiriyor. Josie Pepper, hem Münih Havaalanı hem de Lufthansa tarafından işletilen terminalin halka açık olmayan alanında yolcularını ağırlayacak. Robottaki “beyin”, WLAN internet erişimi olan yüksek performanslı bir işlemci içeriyor. Robot sorulan soruları , bulut hizmetiyle olan bağlantısı sayesinde havalimanı verileriyle ilişkilendiriyor ve yorumluyor. Önceden tanımlanmış cevaplar vermediği için bu insansı robot diğerlerinden farklıdır. Josie Pepper’ın öğrenme kabiliyeti ile her soruya ayrı ayrı cevap verir ve zaman içinde sistem ilgili cevapları ve daha kesin yanıtları bulma konusunda daha iyi olur. Pepper Fransız şirketi SoftBank Robotics tarafından geliştirildi. Robotun adı “Josie”, havalimanına gelişinde Münih Havaalanı ve Lufthansa personeli tarafından verildi. Hümanoid robotlar havaalanları için hiçbir yabancı değildir. Tayvan’ın Taipei kentinde bulunan EVA Air, EVA Air’in Infinity Lounge ve Taipei Taoyuan’daki Star Lounge arasındaki lounge check-in masalarında “pepper” adı verilen bir  robota sahip. Taipei Songshan’ın Havalimanı’nda (TSA) başka bir “pepper “robotu EVA’nın yolcularına yardımcı oluyor. Josie Pepper ist im Moment die "Dame" am MUC. Erfahre die Story hinter Josie unter https://t.co/AhqIxgpwIx @lufthansaNews @lufthansa #pepperrobot @PepperTheRobot #WatsonIoT #IBMIoT #IBM @IBMIoT pic.twitter.com/rVg6O9xwkr — Munich Airport (@MUC_Airport) February 19, 2018   (Photo: Munich Airport)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder